Yumuşak İsim Küpleri / Baby Blocks

Şarkısı / Song for the Read

Başlığın bi İngilizcesine bide Türkçesine bakanların aklına eminim ki gösterime giren yabancı filmleri alakasız isimlerle bizlere ulaştıran Türk sinema sektörü gelmiştir (bknz: Eternal Sunshine of the Spotless Mind - Sil Baştan: bari adamların öyle kastırıcı bi isim bulmalarına hürmeten 1-2 kelimecik daha bişiy ekleseydiniz be insafsızlar diyesi geliyor insanın). Ben de hep kızardım, dalga geçerdim ama şimdi anlıyorum bunun nasıl da zor bi iş olduğunu (aydınlanma devrine girmiş insan modeli). Beğenmeyen var ise önerilerini bekliyoruz efendim, bebe blokları diye çevirenin yorumunu yayınlamam yalnız onu bi baştan söyliyim de :)
Neyse uzatmadan ben asıl konuya geleyim. Bu tipsiz şeyleri gördüğümde (evet ben de bebekleri, gördüğü şirin şeyleri gerizekalı şapşal diye seven insanlardanım. Hatta eve sipariş ettiğimiz perdeleri getirip takan amcanın yanında çok şirin olan mutfak perdemize "Allahın şapşalııı seni yiriiim" demiştim de amca da "tööbe tööbee" diye durum hakkındaki görüşlerini beyan etmişti. Genetik bi durum olduğunu düşünüyorum, genim bozuk yapacak bişiy yok) "aha bunlardan yapmalıyım" demiştim! Ve güzeller güzeli dikiş makinamı aldığımızda ilk yaptığım proje bu "yumuşak isim küpleri" oldu. Ben sadece bir tane yaptım denemelik, ama çok güzel oldu. Yani demem o ki çok basit bişiy, elde, makinada çok rahatlıkla yapabilirsiniz. Deneyin gari.

----------------------------------------------------------------------------------------------
When i first saw these cuties i was sure that i would make them! And as soon as we bought my sewing machine i did! So i can tell you that this projects is very very simple, since it was my first one i did pretty well, so you should give it a try immediately! Aren't they just adorable?

 
Bu benim denemem işte. Benimkinde bitmiş hali 5cm x 5cm oldu. Dikiş payı olarak 1 er cm bıraktım her kenardan. O yüzden aslına bakarsanız makinada dikmek (belki de ben ilk defa diktiğim için, onun ayarlamasını siz kendinize göre yapın) elde dikmekten daha zor oldu küp şeklini verirken. Ben Seda <3 Gürol yazmayı düşündüğüm için önce kalpten başladım :) Kalbi ince keçeden kestim ve bende ütüyle yapıştırılabilen ince telalar vardı, onunla sabitledim. Ama aplike de yapılabilir.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
This is the one i tried at home. Finished size is 5cm x 5cm and seam allowance was 1 cm. So i believe it was more suitable to sew at hand than sewing with the machine (but maybe it was my first time with the sewing machine and i had this difficulty, so if you're used to it you can try). I'm thinking of writing my and my husband's names on the blocks and a little heart in the middle. So i decided to do the heart first. I used felt to make the shape and stiffening cloth that can be applied by heating. So it was very easy. But you can als stich it if you like that way.
Bu da Fresh Poppy Design tarafından yapılmış orjinal ve daha güzel hali ^_^
----------------------------------------------------------------------------------------------
And this is the original and better one by Fresh Poppy Design ^_^


Yapım aşamalarını da güzelce açıklamış kendisi. Ayrıca çok süper projeleri de var bundan başka, gidin bi bakın derim!
İhtiyaç duyacağınız malzemeler:
- Her bir harf için 6 adet 9cm olarak kesilmiş kareler (Oliver için 6x6=36 tane kesmiş)
- Kesilmiş harfler
- Elyaf
- Dikiş yerine yapıştırmayı tercih ederseniz ütüyle yapışan tela
--------------------------------------------------------------------------------------------
She made a very detailed tutorial on this blocks. And also she has many other great projects, go & have a look!
Materials needed:
- Six 3.5" squares of fabric for each letter ( 6x6=36 for Oliver)
- Fabric letters
- Batting
- Heat n bond


İlk önce kareler halinde kestiğiniz parçalara harfleri sağlam şekilde yapıştırın. Hatta burada etrafından bir dikiş de geçmiş ki bence çok şirin olmuş. Ben keçeden yaptığım için dikiş geçmedim.
----------------------------------------------------------------------------------------------
First apply the letters on the fabric squares by heat n bond and then sew along the letter shapes. Since i've used felt, i didn't need to do so but with the fabric it seems so cute ^.^

İşte geldik nispeten sıkıntılı kısma. İlk önce düz yüzleri birbirine bakacak şekilde 4 adet karenin kenarlarını birbirine dikin. Sonrasında kalan 2 adet kareyi de fotoğrafta gördüğünüz gibi sandviç şekline getirerek kalan 4 kareye ekleyin. Yalnız burada kenarları tam oturtmak ve ne kadar dikmek gerektiğini kavramak biraz zaman ve kumaşa malolabilir. Bu sebeple demiştim işte makinada dikmek mesele diye. Bence elde dikmek daha mantıklı. Tüm kareleri tam birleştirmeyin, bir köşeyi açık bırakarak ters çevirmek ve içine elyaf doldurmak icap ediyor :)
------------------------------------------------------------------------------------------------
This is the tricky part! You should first sew the 4 right sides together. And then for the rest 2, make a sandwich look and match the corners of 6 pieces. It may cost you some time and fabric to learn how far you need to go and match the corners. This is why i said it's better to hand sew! Do not sew all along the side, leave a small space and turn the right side out to stuff the batting ^.^


İşte şirin mi şirin isim küpleriniz! Artık ister sevgilinize, ister bebişinize, isterseniz de kendinize yapın. Bence çok şirin ya, yapın yani bunu!
-----------------------------------------------------------------------------------------------
And voila! Here are your cute blocks!


Eveeet öyleydi böyleydi derken bir postun daha sonuna gelmiş bulunuyoruz. İyiydi güzeldi, ben sevdim valla. Gaza da geldim isimlileri de yapıcam en kısa zamanda. Bu arada deneyen eden olursa bi paylaşıverin, merak ederim. 
Huzurlarınızdan ayrılırken sıcaktan bunalanlara esenlikler diler, bir başka neş'eli ve uyumlu ismi olan projede görüşmek üzere derim. Havalar nasıl olursa olsun, sizin havanız yerinde olsun dostlar. Bay bay!
-------------------------------------------------------------------------------------------
I think i'll try the rest of the blocks with letters on very soon. I just loved them! And by the way, if any of you try too, let us know ok? 
Lots of love, see ya!

0 güzel yorum:

Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.

ARKADAŞLARIM