Cupcake Aşkına / For the Love of Cupcake

Şarkısı / Song for the Read

Ayy çarşamba oluvermiş yine ya! Haftalar, aylar geçiyor anlamıyorum vallahi. Bide güzel haber aldım bugün doktorumdan, keyfim gıcır :) Midemdeki ileri derecede rahatsızlık gastritmiş sadece. Sadece diyorum çünkü benim evvel ezel gastritim vardı, benim yol arkadaşım o. Ben artık ülser olmuş mudur falan derdindeydim de çok şükür bişey yokmuş. Bu arada ben arkadaşımızın tavsiyesiyle, Balgat'taki Koru Hastanesi'ne, Prof. Dr. Uğur KANDİLCİ'ye gittim ve çok memnun kaldım. Bir kere Uğur Bey süper tatlı bir insan, çok esprili ve çok anlayışlı. Bide koskoca profesör olmuş ama insana böyle sanki çocuğuymuş gibi sevecen, nazik ve özenli davranıyor, bayıldım! İki defa gittim ikisinde de bana güzel güzel açıkladı neler yapıp yapmamam gerektiğini. Umarım bir daha gitmem gerekmez tabi ama gerekirse de düşünmeden yine ona giderim. Fırat'a burdan da tekrar teşekkür ederim, bana Uğur Bey'i tavsiye ettiği için. Ha bu arada Fırat da hekim. Hem de hatun kısmısına en lazım olan bölümde :) Kendisi Ankara Üniversitesi'nde çalışıyor. Çok da ilgili bi hekim, eşiyle bize oturmaya geldiklerinde zırt pırt telefonu çalıyor, vay ben misafirlikteyim, vay karımı bırakamam falan demeden koşup gidiyor çocuk. Çok çalışkan çok! Doktor tavsiyesine ihtiyacınız varsa valla ben Dr. Fırat TÜLEK'i tavsiye ederim bayanlar. Artık daha napayım ya dekorasyon blogu diye açıyoruz, doktor tavsiyesi veriyoruz yani hizmetin de bu kadarı! :)

Neyse bu tatsız konuları bi kenara bırakıp asıl bahsetmek istediğim şeye, evde yaptığım ufak bir projeye,  geçiyorum.
-------------------------------------
Again, it's already wednesday! I can swear that August was just like yesterday. Anyways, like the song, i feel good today! Because my visit to my doctor ended with relatively good news. It turns out to be gastritis. You may say this is no good but since i had serious complaints about my stomach, i was worried that it would be something worse. So this is good news for me :) And besides my doctor was a very nice, kind and professional one. A friend of mine advised me to see him and he was right! If again i need to see a gastrologist, this will be him.
Anyways let's talk about what i want to show you. It's a handmade project, made by me.

 
Bu şirin defter aslında bana boru üretimi yapan firmaların birinden gelen saçma bi defterdi. Grili mrili falan ıııyy :) Sonra ben kendisini ilkokulda yaptığımız gibi kapladım. Yeşil renkli bir A4 kağıtla sadece. Üzerine de internetten bulduğum bir resmi print edip yapıştırdım. Çok basit işte. Sonra çantamda taşırken kenarları yıpranıyor, toz oluyor falan diye bi kılıf yapayım istedim.Şu da üzerine yapıştırdığım resimcik :)

-------------------------------------
This cute notebook was actually given to me by a pipe manufacturing company as a new year gift or something like that. And it was all grey and black and there were steel pipes on it. But i still liked it's dimensions. It was very suitable for my purse. So i covered it with a light green paper and printed a cute picture that i found on the internet and glued on the notebook. It was this easy. But while i carrying it in my bag, its corners were getting damaged. So i needed a fabric cover. Above is what i have on my notebook :)


Yalnız bu kılıf çok profesyonel olmadı, çok kullanışlı değil. Şöyle ki benim elimde buna uygun bir düğme veya cırt cırt olmadığı için kılıfı hafif büyük yaparak, fotoğrafta gördüğünüz gibi ufacık bir brit diktim. Yaparken de illa bitirmem lazımdı, heyecan yapmıştım o yüzden böyle diktim gitti. Yani defteri kılıfa tepesinden sokup çıkartıyorum. O sebeple pek kullanışlı değil, siz yapacak olursanız düğmeli veya cırtcırtlı yapın.
Yapım şeklini de aşama aşama çekmemişim, bi dahaki projemde öyle yapayım. Merak eden veya nasıl yapılacağını hiç bilmeyen olursa diye hemen kısacık anlatayım. Anlaşılmayan bir yer olursa bana yorum olarak veya craftanddecorate@gmail.com adresinden mail atarak sorun lütfen.
Ben defterimin boyutuna göre iki tane dikdörtgen kestim. Yani mesela defterim 10x15 cm boyutlarında ve kalınlığı da 2 cm diyelim. Benim dikilmiş kılıfımın bitmiş hali (10+10+2)x15 cm hatta tam oturtmak zor olursa diye bu ölçülerden 1 cm kadar daha fazla olmalı, yani 23x16 cm. Bu ölçü kılıfın bitmiş hali olacak. Dolayısıyla ben 1 cm kadar da kenarlardan dikiş payı bırakıyorum kumaşı keserken. Yani (23+1+1: her iki tarafından dikeceğim için iki tane 1 cm lazım) ve (16+1+1) cm şeklinde 2 parça kumaşımı kestim. Bu kumaşların desenli olan yüzleri üst üste gelecek şekilde birleştirdim. Kenarlarındaki 1 cm lik dikiş payları ile diktim. Ama bu noktada 4 köşeyi de birleştirmeyin dikkat edin de, kumaşı ters yüz edecek kadar bir boşluk bırakın köşede. Desenli kısmı dışarı getirdiğimde o açık kalan kısmı da elimde diktim. Son olarak da o küçük briti ekledim (onu da aynı büyük parçalar gibi yaptım).
-------------------------------------
This fabric cover is not the most useful one. Because while i was sewing it i had no buttons suitable for it. So i connected two sides with a little piece as you can see from the pic. So if you decide to do a similar cover, try to use a button, i'm warning you :) 
In this project i didn't take photo of each step, so i'll try to explain simply for those who never did such a thing. On the next project i'll remember to take detailed photos! If you need to ask anything just leave a comment here or send me an e-mail (craftanddecorate@gmail.com)
Now let's start with the dimensions of the fabric we need. My notebook was something like 2x10x15 cm. So my finished dimensions should be (10+10+2)x15 cm. Actually i don't want it to be very tight so i'll make it 1 cm bigger. Final decision: 23x16 cm. And i also need to add 1 cm for each side as seam allowances. That makes my fabric dimensions: (23+1+1)x(16+1+1)cm. I cut 25x18 cm two pieces from the fabric and put the right sides together. I sewed three borders fully and one border with a few cm open part. This open part is to reverse the right sides. Then i handsewed this litte piece. Again, as i didn't have a button, i added this little thing to keep the cover together (i used the same method for this little piece as i did for the bigger pieces). 

Defter kabım bu haliyle çok sade geldiği için ufak bi detay eklemek istedim. Cupcake sevmeyen ölsün modunda bi insan olduğum için de elimdeki kaneviçe kitaplarının birinden bu cupcake motifini uyguladım. Kumaşa yapıştırmak için de ütü ile yapışan telalardan kullandım. Motif şeklinde teladan kestim ve tela kumaşla motif arasında kalacak şekilde kumaşın üzerine yerleştirdim. İplerin ısıya nasıl reaksiyon vereceğini bilmediğim için motifin üzerine iki kat tülbent örterek ütüyü orta sıcaklığa getirerek bastırdım. 3-5 sn de bir tülbenti kaldırıp yapışmış mı diye kontrol ettim. Parçam çok ufak olduğu için kısa sürede yapıştı zaten.
İşte bu kadar basiiittt! :) Sizce nasıl olmuş? Bi fikir verin bakim.
Dediğim gibi mümkün olduğu kadar detaylı anlatmaya çalıştım ama fotoğraf olmadığı için çok kafanızda canlanamayabilir nasıl yapıldığı. Sormak istediğiniz birşey olursa lütfen çekinmeyin olur mu?
Şimdi ben kaçayım, az biraz iş yapayım. Akşama da arkidişlerim gelicek zatii oohh keyfim mis yemin ediyorum. Darısı başınıza millet! Öperim çokçana! Görüşürüzzz!
-------------------------------------
When i finished the notebook cover it seemed a little bit dull. I felt like i needed to add something. So who doesn't love a cupcake? I applied a cross stich pattern from a book i have. I used stiffening cloth that can be applied by ironing. I cut the piece from the cloth and placed it between the fabric and the cross stich pattern. As i wasn't sure if the threads would be affected by the heat, i covered the pattern with another thin fabric. And since i used a little piece for application, it took a few minutes to finish it. 
Voila! It's that simple ladies! What do you think about it?
As i said, i tried to make a detailed explanation for those who don't have any idea how to do it, but if there are any question marks in your mind please feel free to ask me ok?
Now i gotta go! I'll have friends tonight for a girls' meeting at my place :) Hope to see you in a very short time! Bye! 

5 yorum:

  1. Oyyyy mis gibi olmus canım benim. Ellerine saglık. Tam yemelik :)) brit mrit takılma sen, pek güzel olmuş. Güzel günlerde kullan. Bir dahakine aşama aşama isterim ama fotograflarını :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) bunlar alıştırma turları olsun. Bidahaki yaptığım şeyleri her aşamada fotoğraflıycam :)

      Sil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. fat anasını.. aklıma gelmez böyle şeyler yapmak.. gördükçe yapasım geliyor.. eline sağlık cillop gibi olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) teşekkür ederim, beğenmene çok sevindim.
      Yalnız ben senin yazılarının hastasıyım, sen naparsan yap da yazmayı ihmal etme :)

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.

ARKADAŞLARIM