Modern Kitchens

Şarkısı / Song for the Read

Hep country hep country olmaz di mi blogcum? Seveni var sevmeyeni var. Hatta bazen ileri gidip "o ne öyle ananemin evi gibi" diyeni var - ki biz kendilerini tenhada kıstırıp dövüyoruz.- falan. Yani bazı insanlar var modern insanlar onlar, griden, siyahtan, basit ve sadece kullanıma yönelik eşyalardan hoşlanıyorlar. Benim ayıla bayıla yapıp duvarıma astığım bi kanaviçe tablo onlara gereksiz ve hatta sevimsiz geliyor. Varsa yoksa Picasso, New York cab posterleri efendime söyliyim arkası dönük nude modellerin ekspresyonist halleri felan. Olabilir. Zevkler ve renkler tartışılmaz. Ben de bi düşündüm, dedim benim modern bi evim olsa neye benzer acaba? Evet ben de yaparım yani bi roketsayns değil bu iş neticede. Tabi direkt mutfaktan başladım düşünmeye. Buyrun, karşınızda Seda in Modernland Serisi Episode I - Modern Mutfak.
-----------------------------------------
I'm always writing about country style. I know that there are people who don't like this decoration style as many as people who adore. What they like is a Picasso painting, a New York cab poster etc. They think a house should only have the stuff we need to live. Nothing more. So a cross stich pattern hanging on a wall is just a thing that will occupy space. Ok, fine. I won't argue about this. Instead, i'll try to imagine a modern house that i'm living in. What does it look like? What colour is it? And of course i started with kitchens. Now enjoy Seda in Modernland Series Episode I - Modern Kitchen.



Muhtemelen kahverengi bir mutfağım olurdu. Spot ışıklarla hafif yumuşak bir atmosfer yaratırdım. Bide mümkünse te büle bahçeye açılıversin mutfağımın bi kapısı :)
-----------------------------------------
Probably i would have a spotlit brown kitchen. And if possible i want a door opening to a garden :)

Ahşap, bambu gibi doğal malzemeler kullanırdım.
-----------------------------------------
I would use natural materials like wood or bamboo.
Yerleri desenli karolarla kaplı olurdu.
-----------------------------------------
I would have a light coloured pattern on floor tile.


Bar sandalyelerim olurdu pek tabii ki.
-----------------------------------------
Of course there would be bar stools.




Ama bi kenarda da eli yüzü düzgün bi yemek masası ve sandalyelerim olurdu. Büyük ihtimal damask desenli..
-----------------------------------------
But also, there would be a proper table and chairs with damask pattern.


Mutfağımı beyaz yapmayı da düşünebilirdim. O zaman da kahveyle karıştırırdım illa ki.
-----------------------------------------
Maybe i would decide to have a white kitchen. But again i would mix it with brown.
Şartlara uyum sağlayabilen bi insan olarak bahçeye açılan kapım yoksa böyle kocaman pencerelerim olurdu perdesiz.
-----------------------------------------
If i couldn't have a door opening to a garden, then i would have biiigg windows with no curtains. I can easily adapt to different ideas :)



Şöyle köşeli, dönmeli mönmeli bi tezgahım olurdu.
-----------------------------------------
My counter would have turning parts like this.


Yemek kitaplarımı koyacağım şöyle bir dolabım olurdu.
-----------------------------------------
I would have a corner for my recipe books.


Duvarların birinde şöyle bi kaplama veya mozaik kullanırdım.
-----------------------------------------
I would have a mosaic tile or a wallpaper like this on one of the walls.

Cam eşyalarımı cam kapaklı dolaplarda saklardım. Dolap içlerinde de böyle aydınlatmalar olurdu.
-----------------------------------------
I would use cupboards with glass covers to keep the glass pieces. And there would be lighting like this.

Tezgah kaplamalarım böyle olurdu.
-----------------------------------------
My counters would look like this.

Beyaz, kahverengi ikilisine beyaz eşya için gri renk eklerdim.
-----------------------------------------
I would use metallic colour for appliances.








O monokromluğa az biraz renk eklerdim.
-----------------------------------------
Some colour would be added to that monochrome look.





Yerde şöyle kilimler de kullanabilirdim ama bak şimdi güzel geldi gözüme.
-----------------------------------------
Maybe i would use carpets like this on the floor. I liked the look.



Şöyle ufak bir içki dolabım olurdu.
-----------------------------------------
There would be a small wine compartment like this.

Raflarım olurdu bol bol.
-----------------------------------------
There would be many shelves.


Yeşil birşeyler mutlaka olurdu.
-----------------------------------------
Something green would be a part of my kitchen for sure.


Ankastre ne varsa alır uzay üssü gibi bişiy yapardım mutfağı.
-----------------------------------------
I would buy every built-in product for my kitchen, so it would look lie a space base.

İçimde kalan çiçek aşkını bi yerlere yine yerleştirirdim.
-----------------------------------------
Again i would put some flowers to some places.

Lavabom da şöyle olurdu, çok iyi yaa.
-----------------------------------------
And my sink would be like this. Isn't it awesome?

İşte böyle bişiy olurdu benim yapacağım modern mutfak. Sizden naber? Var mı modern dekorasyon gönüllüsü oralarda bi yerlerde? Çıkın çıkın valla bişiy yapmıycam ya bak söz.
Bu arada dün akşam televizyonsuz ilk günümdü. Hiiç aramadım ya. Bissürü de iş yaptım evde. Ben sevdim bu olayı bak tavsiye ediyorum şiddetle.
Şimdilik benden bu kadar cicişler. En kısa zamanda yeni bir episode ile tekrar görüşmek dileğiyle, esenliklerle kalın efem.
-----------------------------------------
This is what my modern kitchen would look lie. Anyone out there who loves the modern decoration? Come on, share your ideas with me.
And by the way, yesterday was my first day with no-TV. And i loved it! I highly recommend you to give it a try.
That's all for now. New episodes of my Modern Life will be here in a -hopefully- short time. See you later alligator. Bye!

6 yorum:

  1. :)) Deli :) yok valla yok modern mutfak delisi :) Bu arada mutfakların cogu da fena değilmiş hani:)) neyse neyse dun ben de izlemedim Tv. Ama ne yaptın diye sor, çorba yaptım, ıhlamur yaptım, atlet değiştirttim, battaniyeyle sardım sarmaladım. Kimi mi? Kardeşimi ya, hasta oldu da:( istesem de izleyemezdim zaten Tv. Boylece bu haftaki challengea tam olarak dahil olabilmiş oldum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Arada gelirler bana evet.
      Yavrukuşa da geçmiş olsun, iyi bak ablası sen ona. Bi kardeş her daim sağlıklı ve el altında olmalı dövmek için. Şaka ettim! Çok geçmişler olsun. TV dediğin de nedir yani, çok iyi yapmışsın sen boşver.

      Sil
  2. valla tek tek böyle didikleyerek baktım hepsine. gören de evimi özel tasarım kompil yaptırcam sanır ahaaha:)) bikaç tane de kaydeyledim, hatta senden esinlendigim fotografları saklamak icin bi folder yapcam kendime, Seda koycam adını, orda evsel şeyler olcak, valla bak :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kızım bu gidişle sen fotomodel olursun, Erman da bi Nihat Odabaşı felan olur, yaptırırsınız evinizi yani.
      Bugüne kadar hiç bi klasöre adım verilmemişti, ayem anıırdd beybi :) öperim!

      Sil
  3. Canım bence hepsinden de olurdu sen en güzellerine layıksın herbiri ayrı ayrı güzel en dikkat çekilen tasarımları kap ve kendi evinde uygula derim benn

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) tesekkurler! Bigun kendime ait bi evim olur insallah da uygularim biraz ordan biraz burdan.

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.

ARKADAŞLARIM