HOW TO HOUR: CROSS STITCH

Şarkısı / Song for the Read

Hello millet! Nabersiniz? Ben çalışıyorum, yoğun bi şekilde!! Akşamları iple çekiyorum. Evimi çok özlüyorum puff :(
Neyse. Ne dicem bak şimdi. Bu kanaviçe dışardan bakınca çok zor geliyo kiminize biliyorum. Halbusi hiç zor bişiy diil. And içtim hepinize öğretçem kuzucuklarım (adile naşit stayla). Toplanın bakim etrafıma.
Şimdi olayın temeli X şekline dayanıyor. Bildiğin çarpı yapılıyo yani kanaviçede. Ne sanıyodun? Uzaya mekik göndermiyoruz heralde. Hatta duyan vardır, çarpı işi de denir kendisine. Yani tüm olay şu resimdeki şekilde cereyan ediyor. Don't panic!
--------------
Hey peeps! How are you? I'm very tired, working hard.. I'm missing my home, missing the feeling being at home.. :(
Anyways. I've something to show you. Whenever i upload some cross stitch photos, there are people telling how hard doing that art and how talented i am! No it's not. And no, i'm not. It's as simple as the picture shows. You're supposed to make Xs. This is no rocket science guys, you can do it! Don't panic!


Burada önemli olan kanaviçe şemalarını okumak, sayıları şaşırmamak. Eğer hiç yapmadıysanız renkli bir etamin kumaşı üzerine tek renk bir motif yapmayı deneyin.Veya mümkün olduğu kadar az renkli olan bişeyler yapın. Aşağıdaki örnek benim kanaviçe gurusu becerikli arkadaşım Berni'ye ait. :)
--------------
What's important at cross stitch is counting good and reading the schema correctly. If you've never made cross stitch before, try using a colorful fabric and use one colour thread. The pattern below is made by my friend Berni. She's very good at this thing! :) 

Kanaviçe şablonlarında iplerin markalarına göre numaralarını ve hangi işaretin hangi ip rengini gösterdiği okunur. Ben kendi yaptığım işlerde DMC'nin iplerini kullanıyorum. İşlediğiniz kumaşın dokuma sıklığına göre genelde 2 veya 3 katla işlenir. Yani DMC'den atıyorum 312 numaralı ipi aldınız. Bu ip 6 tane ipin birleşiminden oluşur. Ve siz bu katları ayırarak kullanırsınız.
--------------
You can find the thread colour numbers and counts at cross stitch patterns. Mainly i'm using DMC. These threads are 6 pieces in one colour and you should seperate them in 2 or 3 pieces. It depends on your fabric's count. You can see what i mean from the picture.

Kanaviçe genelde etamin denen kumaşa işlenir. Bu kumaşların dokuma sıklığını belirten şey "count" denilen olay. Yani cm başına düşen ilmek sayısı. Kanaviçe şablonlarında ip numaralarının yanında kumaş önerileri ve ölçüleri de önerilir. Başlangıç olarka bu tavsiyeleri dikkate almanızı tavsiye ederim. Kumaşta nereden başlayacağınızı, nerede bitireceğinizi hesaplamakla uğraşmazsınız en azından.
--------------
Cross stitch is mainly made on etamine fabric. You can find what kind of fabric is needed at the pattern. Etamine fabric is classified according to it's counts. If you're new to this work then i suggest you to apply your pattern onto the recommended fabric. This way you won't have to make calculations about where to start on fabric and where to finish the pattern and concentrate on your cross stitch counts and colours. 

Olay sadece çarpı yapmaktan ibaret değil aslında kanaviçede. Fransız düğümü, kontür çizgisi gibi olaylar da var. Fransız düğümünün yapımını ben de bilmiyorum. Kontür çizgisi ise motifinizin sınırlarını belirlemek veya değişik bir hava katmak için kullanılan bir yöntem. Sadece iğne ardı ile yapılan işler de var. Tek çizgi olarak yapılıyor. Yani kumaş üzerinde iplikle çizgi çiziyorsunuz.
--------------
There are other ways to add a creative look to your cross stitch called backstitch or French knot. I personally don't know how to do a French knot. But backstitch is very easy. It's used to make a contour to your pattern. To say simply, it's drawing lines on your etamine with your thread.



 
İşlemelerinizi kolay yapabilmek için motifinize uygun bir kasnak kullanmanızı tavsiye ederim. Kasnaksız işlemek işkence olabilir. Daha başlarken soğumayın yani kanaviçeden :) Bir de motifinizi muntazam görünsün istiyorsanız hep aynı yönde işleyin. Yani çarpılarınızın üstte kalan ipi kiminde sağdan sola giderken kiminde soldan sağa gitmesin. Ve aynı ipin kullanılacağı farklı iki yer arasında ipinizi kesip diğer yere öyle başlayın. Kumaşınızın arka tarafında ordan oraya zıplamış ipler olmasın. Önü ne kadar düzgünse arkası da öyle olsun. Ki zaten bu uzayan ipler eğer kumaşınız inceyse önden de farkedilebilir ki bu görüntü kirliliği yaratır.
--------------
I recommend using embroidery frame in order to do your cross stitch easily. Otherwise it will kill your will to go on :) I wouldn't want this to happen to my dear cross stitcher friends :) Try to make the Xs looking at the same way. I mean; don't make one from left to right and the other one from right to left. This will give your pattern a tidy look. And saying tidy, if you need to jump from one point to another one with the same colour, do not jump directly! Cut the thread where it stops and start again. Otherwise you'll have a messy back, them may even be seen from the front if your etamine is not thick enough. 
Kanaviçe temalarını, örneklerini internette Türkçe veya İngilizce aratarak çok ama çok rahat bulabilirsiniz. Hem de çeşit çok. Seçin beğenin alın. Bunun yanında hemen hemen her tuhafiyecide Kanaviçe dergisi satılmakta. Çok güzel motifler oluyor. Yabancı bir sürü de dergi ve kitap da satılıyor tuhafiyelerde. Ve çoğunlukla paketleri açık olarak sergilendikleri için içlerine rahatlıkla bakabilir, isteğinize göre alabilirsiniz. Ben arada uğradığım zamanlar alırım Kanaviçe dergisinden. Ama yıllık olarak da Cross Stitcher dergisine abone oldum ki kendisi bu iş için bir cennet! Kesinlikle tavsiye ederim. Ben appstore'dan abone oldum, kitapçılarda çok bulunan bir dergi olmadığı için. Ama sanırım İstanbul'da Remzi'de falan varmış. İsteyenler oradan bakabilir. Zaten internet sitesinde abone olma seçeneği de var, yıllık veya aylık olarak abone olabilirsiniz. Bir de ücretsiz ufak motifler de yayınlıyorlar indirilebilmesi için. Bakın yani.
--------------
Cross stitch patterns can be easily found from the internet. And they are various! But if you're not good at internet searching i highly recommend you Cross Stitcher magazine! I've subscribed for a year and this thing is incredible! They're giving great patterns! I'm using the digital version from app store but you can find the printed version from any store. They're even giving small free patterns for free for downloading. Check their website! 
Yaa işte böyle canikolar. Nasıl da kolaymış di mi! Bi yerlerden başlayın işte yauw. Gerisi gelicek. Ve emin olun bi daha bırakamıycaksınız! Hastalık gibi bişey. Hele uzun kış akşamlarında nasıl dinlendiriyor insanı anlatamam. Kafanızı boşaltmak için süper bi yöntem. Aşağıda bir sürü de örnek var size ilham olması açısından.
Umarım anlattıklarım az da olsa faydalı olabilmiştir. Eğer soracağınız birşey olursa lütfen çekinmeyin. Öyle basit basit dedim diye tribe girmeyin yani ben bunu niye yapamıyorum diye. Derdini söylemeyen derman bulamazmış. Bana mail atın, burdan yorum olarak sorun, ben elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım.
Ayyhh benden bu kadar arkadaşlar bugünlük. En kısa zamanda görüşmek üzere! Öperim!
--------------
This is it! See? How simple is that now? Start doing it. I promise you'll love and you won't want to stop :) For long winter nights, it's very good! And it's like a threapy. You'll just count and stitch and won't find time to think about anything else. This will help you to relax. Below you can find some examples and ideas for inspiration.
I hope i could help a little. And if you need to ask anything, anything at all, don't hesitate to ask me ok? You can e-mail me or write here as a comment. I'll do my best to help you :)
This is it for today. Hope to see you soon guys! Take care! Bye!  
























9 yorum:

  1. Bende yapıcam!!! Nereden başlayacağımı bilsem. Hazır kasnaklı olanları satılıyor gördüm ama hangi aşamada alacağımı bilemedim. Ama çok heves ediyorum o kesin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ufak motiflerle başlayabilirsin. O Cross Stitcher'ın verdiğim linkinden indir küçük şablonları. Ufak bir parça etamine işle, sonra onu ister çerçeve yaptır ister çantana dik, elbisene dik :) Bak cupcake li defter kabını ben yapmıştım. Sonra etamini kestim motifin etrafından ve defter kabıma yapıştırdım ütüyle yapışan telayla :)

      Sil
  2. kıız cok eglenceli görüküyo yeaaa, hemen gidip malzemeleri alıp eve koşasım geldi. Resmen ortaokuldaki ev ekonomisi dersine de ışınlandım paralelde. bazı arkadaslar kek yapar, kimisi kaneviçe işler, kimi de top oynardı (neticede hala cocuguz ve enerjimizi bi yerde cıkarmamız gerekiyo:P). inanılmaz stres attırabilecek potansiyel görüyorum kendisinde, bizimlasın diyorum etamine :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Kuşum elbisesine bile dikenler var ufak motifler yapıp da. Bu kısım senin daha çok ilgini çeker zannımca :)

      Sil
  3. Etamin kumaşı sevmiyorum.Keten kumaşa işleme yapmak istiyorum ama üstesinden gelebilir miyim hiç bilmiyorum.. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bu zamana kadar hep etamine işledim ama sanırım işlendikten sonra sökülebilen versiyonları var bu etaminin. Tam adı ne bilmiyorum :/ Bi araştırayım. Onu normal kumaşa işliyorlar sonra iplikleri teker teker söküyorlar ve motif kalıyor işlenmiş olarak. Bi araştırıp sana haber edicem :)

      Sil
  4. onun adı kaneviçe oluyor
    mavi delikli sert kumaş dikiyosun sora o kumaşı aradan çekşyosun
    kumaşa işlenmış gibi oluyor

    YanıtlaSil
  5. Merhaba;
    Çalışmalarınızı çok beğendim, özellikle kar tanesine bayıldım. Acaba kar tanesi motifini nereden aldığınızı öğrenebilir miyim? Ben de yapmak istiyorum :)

    YanıtlaSil
  6. Kaneviçe kolalanmış sert duran ancak dikiş ipliğinden de ince iplikle dokunmuş ve işleme bittikten sonra tel tel işlenen ipliklerin altından çekilerek sökülüp temizlenen ve ortada sadece nakışın kaldığı bir nakış malzemesi kumaş türü. Emek ve sabır isteyen ve bir o kadar da keyifli bir işleme türü :)

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.

ARKADAŞLARIM